۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

توزيع شانزده عراده تراكتور به كوآپراتيف هاي زراعتي ولسوالي پنجاب

مديريت كوآپراتيف هاي زراعتي رياست زراعت، آبياري و مالداري، با توزيع شانزده عراده تراكتور در ولسوالي پنجاب، زارعين اين ولسوالي را نسبت به محصولات امسال بيشتر اميدوار كردند.
توزيع اين تراكتورها طي يك محفلي با حضور داشت قربانعلي حقجو مدير كوآپراتيف هاي زراعتي رياست زراعت و مالداري باميان، آقايان خالقي و سكندري از وزرات زراعت، مسئولان برنامه ASP، مسئولان محلي ولسوالي پنجاب و مسئولين و مربوطين كوآپراتيف هاي زراعتي مناطق مختلف پنجاب صورت گرفت.

در اين محفل كه مسئولان به نوبت سخنراني هاي كوتاهي ايراد نمودند، بر تغيير در سيستم زراعت و استفاده ي درست از وسايل و امكانات زراعتي تأكيد گردند و از دهاقين و مسئولان كوآپراتيف هاي زراعتي خواستند تا در حفاظت و حراست از اين تراكتورها جدي باشند تا بتوانند بيشتر و بهتر از آنها استفاده نمايند.
حاجي قربانعلي حقجو، مدير كوآپراتيف هاي زراعتي رياست زراعت و مالداري باميان در مصاحبه با صداي دايزنگي در باره برنامه توزبع تراكتورها گفت: اين تراكتورها توسط موسسه همكار زراعت ASP براي حمايت و تقويت از زراعت در باميان داده مي شود كه براي ولسوالي پنجاب به تعداد شانزده عراده تراكتور در نظر گرفته شده اند.
اين تراكتورها كه به كمك مالي تيم باز سازي ولايتي باميان و برنامه ASP جهت حمايت و تقويت از زراعت در باميان راه اندازي شده است، تا كنون بيشتر از ... تراكتور در سطح ولايت باميان توزيع كرده است.
اين تراكتورها به صورت رايگان براي كوآپراتيف هاي زراعتي توزيع شده است و از هر كوآپراتيف زراعتي مبلغ چهار صدو و پنجاه هزار افغاني ضمانت اخذ شده كه براي خريداري تريشر و ديگر وسايل مورد ضرورت از آن استفاده خواهند شد.
دهاقين ولسوالي پنجاب، سال گذشته نيز با توزيع ده عراده تراكتور از اين كمكها بهره مند شده و به گفته ي آنان نتيجه خوب داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر